Koncepcja i praca przedszkola
Cele główne
- Zapewnienie dzieciom warunków edukacyjnych, odpowiednich dla ich wieku, tempa i dynamiki rozwoju psychofizycznego.
- Organizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczego zapewniającego wszechstronny i harmonijny rozwój każdego dziecka w przygotowaniu do podjęcia nauki w szkole.
- Wspieranie uzdolnień oraz wspomaganie dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami.
- Wspomaganie rodziny i pomoc w wychowaniu dzieci, współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
- Realizacja koncepcji pracy przedszkola, systematyczna ewaluacja i doskonalenie prawidłowego przebiegu procesów edukacyjnych.
- Podejmowanie działań wzbogaca wzbogacających bazę i wyposażenie przedszkola, w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań programowych.
- Współpraca z lokalnymi placówkami oświatowymi, organizacjami instytucjami działającymi na rzecz dzieci na terenie miasta.
- Kształtowanie pozytywnego wizerunku w środowisku lokalnym.
Cele szczegółowe
- Zapewnienie dzieciom możliwości wszechstronnego rozwoju i przygotowanie ich do samodzielnego i codziennego życia.
- Rozwijanie potrzeb twórczych dziecka poprzez stosowanie aktywizujących metod pracy.
- Sprzyjanie indywidualnemu rozwojowi dziecka, dostosowanie oddziaływań do potrzeb możliwości.
- Kształtowanie u dzieci postaw tolerancji, wyrozumiałości, pomocy i życzliwości.
- Stosowanie różnorodnych metod i form pracy w celu przygotowania dzieci do samodzielności w dalszym życiu i na kolejnych etapach edukacji.
- Systematyczne diagnozowanie umiejętności, potrzeb oraz zdolności dzieci.
- Współpraca z rodzicami, poprzez zebrania ogólne, kontakty indywidualne, organizowanie zajęć otwartych, jak również poprzez włączenie ich do realizacji zadań określonych w koncepcji i w organizację uroczystości i imprez przedszkolnych.
- Organizowanie warunków działalności przedszkola, pozwalających na zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w każdej sytuacji.
- Wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli.
- Zapewnienie odpowiedniej bazy i wyposażenia przedszkola gwarantujących realizację zadań placówki.
- Przestrzeganie i upowszechnianie praw dziecka.
- Promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym.